[ Pobierz całość w formacie PDF ]

b) wyściółki.
c) podnoski i zakładki.
d) wierzchy i wyściółki.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
22
KARTA ODPOWIEDZI
ImiÄ™ i nazwisko ...............................................................................
Charakteryzowanie tworzyw skóropodobnych stosowanych w produkcji
obuwia
Zakreśl poprawną odpowiedz.
Nr
Odpowiedz Punkty
zadania
1 a b c d
2 a b c d
3 a b c d
4 a b c d
5 a b c d
6 a b c d
7 a b c d
8 a b c d
9 a b c d
10 a b c d
11 a b c d
12 a b c d
13 a b c d
14 a b c d
15 a b c d
16 a b c d
17 a b c d
18 a b c d
19 a b c d
20 a b c d
Razem:
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
23
Test II
Test praktyczny typu  próba pracy dla jednostki modułowej:
Charakteryzowanie tworzyw skóropodobnych stosowanych w produkcji
obuwia 744[02].O2.03
Treść zadania
Dobierz tworzywa skóropodobne na wierzchy i wewnętrzne elementy obuwia.
Zadanie jest tak dobrane, aby pozwoliło sprawdzić poziom ukształtowanych umiejętności
w zakresie wiedzy teoretycznej i sprawności wykonania czynności praktycznych. Uczniowi
należy stworzyć możliwość inwencji w zaplanowaniu poszczególnych etapów wykonywania
zadania: zorganizowania stanowiska pracy oraz wykazania się umiejętnością doboru
materiałów skóropodobnych na wierzchy i elementy wewnętrzne określonego rodzaju
obuwia. Jest to jednocześnie możliwość samodzielnego sprawdzenia przez ucznia poziomu
nabytych umiejętności i dokonania analizy podjętych działań praktycznych.
Zadaniem nauczyciela jest stworzenie warunków umożliwiających uczniowi wykonanie
zadania zgodnie z zasadami technologicznymi i w określonym czasie.
Uczeń powinien mieć udostępnione:
- stanowisko pracy do wykonania zadania z pełnym wyposażeniem,
- wzór obuwia, dla którego uczeń będzie dobierał materiały,
- próbki materiałów skóropodobnych na wierzchy, podszewki, wyściółki, podnoski
i zakładki.
Nauczyciel powinien:
- zadbać o przygotowanie odpowiedniego stanowiska w warsztatach szkolnych lub
w zakładzie produkcyjnym,
- przydzielić uczniom wzory obuwia,
- skontrolować przygotowany przez uczniów wykaz czynności, które będą wykonywali,
- określić czas na wykonanie zadania,
- określić kryteria oceny wykonywanego zadania,
- na bieżąco kontrolować pracę uczniów,
- dokonać oceny wykonanej pracy.
Instrukcja dla ucznia
Uczeń powinien wykonać następujące czynności:
- dobrać i założyć odzież ochronną,
- przeanalizować otrzymane zadanie,
- zaplanować kolejne czynności do wykonania zadania,
- obejrzeć próbki tworzyw skóropodobnych,
- rozróżnić materiały na wierzchy, podszewki i wyściółki,
- rozróżnić materiały na podnoski i zakładki,
- dobrać materiały do zadanego wzoru obuwia przedstawionego przez nauczyciela,
- uzasadnić dokonany wybór,
- wkleić próbki wybranych materiałów na arkuszu A4 i opisać je,
- dokonać samooceny wykonanej pracy,
- przedłożyć wykonane ćwiczenie do oceny nauczycielowi.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
24
Umiejętności podlegające ocenie
l.p. Czynność wykonywana przez ucznia Punkty do Punkty
uzyskania uzyskane
1. Dobranie odzieży ochronnej 5
2. Zapoznanie siÄ™ z otrzymanym zadaniem 10
3. Zaplanowanie czynności w procesie oceny gotowego 10
obuwia
4. Przygotowanie stanowiska pracy: 5
- zabezpieczenie pod względem BHP.
- czystość i porządek miejsca pracy.
5. Wykonanie zadania:
5
- przeanalizować otrzymane zadanie, zaplanować
kolejne czynności dla dokonania wykonania zadania,
5
- obejrzeć próbki tworzyw skóropodobnych,
10
- rozróżnić materiały na wierzchy, podszewki
i wyściółki,
5
- rozróżnić materiały na podnoski i zakładki,
5
- dobrać materiały do zadanego wzoru obuwia,
5
- uzasadnić dokonany wybór,
- wkleić próbki wybranych materiałów na arkuszu A4
5
i opisać je, dokonać samooceny wykonanej pracy,
- przedłożyć wykonane ćwiczenie do oceny
5
nauczycielowi.
6. Ocena wykonania zadania 5
7. UporzÄ…dkowanie stanowiska pracy 5
8. Zaprezentowanie wykonania zadania 15
Razem 100
Normy wymagań na poszczególne oceny szkolne:
Ocena Liczba punktów uzyskanych
dopuszczajÄ…cy 60÷70
dostateczny 71÷85
dobry 86÷95
bardzo dobry 96÷100
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
25
7. LITERATURA
1. Christ J. W.: Technologia obuwia. WSiP, Warszawa 1986
2. Grabkowski M.: Obuwnictwo. Podręcznik dla zasadniczej szkoły zawodowej. WSiP,
Warszawa 1992
3. Grabkowski M.: Technika wytwarzania obuwia. T.I. Politechnika Radomska, 2000
4. Lasek W.: Materiałoznawstwo obuwnicze. WSI w Radomiu. Radom 1986
5. Persz T.: Materiałoznawstwo dla techników przemysłu skórzanego. WSiP, Warszawa
1998
6. Persz T.: Materiałoznawstwo dla zasadniczych szkół skórzanych. WSiP, Warszawa 1997
Literatura metodyczna:
1. Dretkiewicz Więch J.: ABC nauczyciela przedmiotów zawodowych. Operacyjne cele
kształcenia. Zeszyt 32. CODN, Warszawa 1994
2. Ornatowski T., Figurski J.: Praktyczna nauka zawodu. ITeE, Radom, 2000
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
26 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.pev.pl